måndag 5 januari 2009

Det var på tiden......

Ett nytt liv har idag anlänt till min stora familj, min kära syster har idag fött en vacker liten pojke 53 cm och 3190 gram som jag redan fått hålla i min famn, känner så stor lycka inombords att få vara delaktig i detta lilla barns framtid, då jag nu kan "titulera" mig som morbror , stolt morbror!
Mest stolt är jag över min syster denna dag och hennes nya familj.
Kan ej fatta att det gått 9 månader sedan jag fick reda på att ett barn var på väg. Kan ju tycka att 9 månaders leveranstid är långt, men väl värt all väntan, då man ser detta lilla knytet i famnen, en helt overklig känsla att se honom röra sina små fingrar och ögonen titta med sökande blick , en helt ny värld har öppnat sig för detta barn , säger bara "coolt" är det .
Ett liv är fött, oxo en individ som skall leva in i den nya framtiden och få delta i dess utveckling många år framåt då jag ej finns med i den , livet går vidare i vår värld.
Välkommen till verkligheten !
Ps grattis pappa (morfar) du kunde inte få en bättre födelsedagspresent än ett barnbarn , en riktig "guldklimp" kan jag intyga =) ds

3 kommentarer:

  1. Grattis till att ha blivit morbror! Leksaksfabrikanterna gnuggar händerna.....:)!/"svärmor"

    SvaraRadera
  2. Grattis morbror "torpare"! Nu har du "nö gött å snose på", hi hi.
    Ja, du ska se att 2009 blir det året som du kommer att titta tillbaka på och säga att vilken tur att det blev just som det blev....
    Du ska se att nya dörrar öppnas och nya möjligheter som legat och grott ett tag nu kommer att skjuta skott så det står härliga till.
    Tänk vad fint kycklingarna kommer att få det då. Kommer du att bygga ett gustavianskt rede för dina hönor måntro?????
    Kram på dig från Mia

    SvaraRadera
  3. Var kan man köpa sånadära bäbisar nånstans då?? Nu vill jag oxå ha en sån bara för det! :D

    Puss /Fredrik

    SvaraRadera