onsdag 24 december 2008

Tankar om jul!

Julafton 08 blev en fin och avslappnad dag i sällskap med mina närmaste , familjen som på senaste året blivit mer värmlänsk än tidigare en mycket trevlig utveckling. Julfirande är för många klappar till alla, en gran ,massor av god mat och familjärt umgänge ! Jag är lyckligt lottad att få vara en del av denna värld, där detta är en så naturlig sak . Men för många i vår värld är detta nått dom aldrig får uppleva ... så mina tankar går ikväll till alla dom i vår värld som har det svårt av olika anledningar ,svält , krig , fattigdom, flykt, ensamhet i alla delar av vår så orättvisa värld . När jag nu har tänt upp ljus i hela huset så tänker jag på alla som finns där ute i vår värld ,ett ljus som aldrig får slockna är det som alltid bör brinna. Det är just det "ljuset" som jag ser som en symbol för framtidstro på en bättre värld för alla ! /// torparn

3 kommentarer:

  1. Jag tycker också att vi ska tänka på alla de som är orättvist behandlade, och jag tycker inte om när julen kommersialiseras! Man ska ta det man tycker om och göra sin egen jul och försöka göra julen bra för andra också. Det är svårt att göra nåt själv åt orättvisan, men tillsammans gör vi skillnad. Det är nog bra för oss att vi drabbats av en lågkonjunktur nu. Jag visste att det skulle ske förr eller senare, och den visar bara hur fel det är att vara egoistisk!

    Grön och fredfull jul, till hela världen!

    SvaraRadera
  2. Du har så bra värderingar ,dom gillar jag , och en grönare jul är ett steg i rätt riktning ju!

    SvaraRadera
  3. Det har du med! Kul att du vill dela med dej av dem i din nya blogg!! ^^

    SvaraRadera